Archive for maj, 2009

Jak ściągnąć MILION internautów za ZERO złotych czyli magia blogów poradniczych

czwartek, maj 28th, 2009

Agencja Medialna zakończyła pracę nad blogiem poradniczym firmy Knauf w styczniu br. po osiągnięciu rezultatu miliona wizyt. Ale opublikowane w sieci 500 wpisów tekstowych, prezentacji Power Point i filmów instruktażowych rozpoczęło własne życie, ściągając na blog coraz to nowych internautów, zainteresowanych nowoczesnymi technologiami budowlanymi.

Rezultat? W ciągu 5 miesięcy br. stronę Knaufblog.pl odwiedziło 655 tysięcy osób. Profil Knaufbloga na YouTube, gdzie opublikowanych jest 47 filmów instruktażowych zwiększył swoją oglądalność do ponad 811 tysięcy widzów, co oznacza wzrost o 310 tysięcy od stycznia do końca maja. Oglądalność prezentacji Power Point Knaufa umieszczonych na serwisie SlideShare wzrosła w tym czasie o 50 tysięcy wizyt.

Łączny wynik ostatnich 5 miesięcy działania Knaufbloga i powiązanych z nim profili na serwisach społecznościowych to w rezultacie ponad MILON nowych wizyt internautów, mimo, że w tym czasie nie został opublikowany ŻADEN nowy wpis, film ani pokaz slajdów, a wydatki firmy na utrzymanie strony wyniosły ZERO złotych. Ten wynik pokazuje prawdziwą siłę internetu, w którym raz umieszczona informacja nie ginie, a wręcz przeciwnie - pnie się w rankingach wyszukiwarek tym wyżej, im dłużej jest w sieci.

Musi jednak spełnić warunek - wpis taki powinien odpowiadać na pytania, które stawiają sobie często internauci. Inaczej mówiąc, musi zawierać kompetentne, ciekawe i aktualne przez długi czas porady.

Przy okazji warto porównać sobie cykl życia prasy poradniczej z internetem. Ta pierwsza trafia na makulaturę najpóźniej po miesiącu od wydrukowania. Wpisy na blogach mogą fukcjonować całymi latami, obrastając komentarzami, forami dyskusyjnymi czy profilami w serwisach społecznościowych. I to wszystko za kilkakrotnie mniejsze pieniądze, niż te wydawane na tradycyjne media.